2. Osaka Line

Last update: Apr.30, 2017 (Release Notes)

This add-on contains a local train scenario from Haibara to Aoyama-cho (30 minutes for 28km, 8 stops) that is a part of Kintetsu Osaka Line.  The area has full of greenery and several residential towns.

Download (from OneDrive) zip compressed, 88.7MB

Please refer the manual document of Kintetsu Nara Line.  It will help a lot about ATS safety equipment, signals, signs, and other matters around the operation.

Speed limit is defined by station-to-station basis as below table:

Osaka-Line-General

Rolling Stocks (Included in the package)

Type 5800/1253/1422/1220 – randomly selected

同梱車両:5800系・1253系・1422系・1220系がランダムに選択されます

Type 5800

サイズ変更ウィザード-2

Type 1253

サイズ変更ウィザード-3

Type 1220

サイズ変更ウィザード-4

Type 1422

サイズ変更ウィザード-5

Rolling Stocks – Additional

Type 2610

Available at Code T(http://code-t14.com/) by Mr. Sukajun

I contributed the train running sounds that had been used in Bve 2 Kintetsu Osaka  line add-on in 2001.  The fully renewed cab view powered by 3D CG provides an entirely new user experience.

2610系はすかじゅん氏のサイト Code T(http://code-t14.com/)で公開されています。私がBve2時代に製作したサウンドの音質を向上したものを組み込んでいただいており、定評の3DCGによる運転台とともに大阪線をさらにお楽しみいただける内容となっています。

2610

Type 2800

Available at CIRCULATION LANE (http://sigf.sakura.ne.jp/) by Mr. shallow-field.  Both 2800 and 2610 were introduced during 1970’s for the different purposes – suburban commuter trains vs. express trains between Osaka and Ise.   This add-on modeled after a different type of motor sound from 2610 (but the same specification).

2800系はshallow-field氏が公開しています(http://sigf.sakura.ne.jp/)。2800系は区間車、2610系はと急行用としてどちらも1970年代に製造されたもので同一性能ですが、shallow-field氏は高音モーターが気に入ったようでそちらを再現されています。

サイズ変更ウィザード-1

Advertisements